Het runnen van een accommodatie is een drukte van belang. Dat weten wij van Netstar maar al te goed! Door de dagelijkse drukte kan het zijn dat het vragen om een review er nog wel eens bij in schiet. Ontzettend jammer, want reviews spelen een steeds belangrijkere rol in de online travel wereld. Benieuwd naar het belang van een beoordeling door je gasten? Kun jij wel tips gebruiken om reviews te verzamelen? Lees dan snel verder!

Waarom reviews verzamelen?
Reviews zorgen niet alleen voor meer vertrouwen bij potentiële gasten, maar dragen ook bij aan jouw vindbaarheid op het internet. Zo wordt je accommodatie binnen Zoover bijvoorbeeld beter gevonden als je meer reviews hebt. Kortom: tijd om in actie te komen en actief reviews te gaan verzamelen.

Tips om reviews te scoren
Er zijn verschillende mogelijkheden om je gasten aan te sporen een beoordeling van je hotel, B&B of appartement achter te laten. We zetten ze graag even voor je op een rijtje:

  • E-mail
    Heb je het e-mailadres van je gasten? Stuur ze dan een welkom-thuis e-mail. Deze stuur je een dag of 2 na het uitchecken. Je kunt ze via dit bericht laten weten dat je blij was met hun aanwezigheid/boeking en direct uitnodigen om online een review achter te laten. Zorg wel dat je een directe link meestuurt naar de plek waar ze de review kunnen achterlaten. Hoe makkelijker het voor je gast is, hoe groter de kans dat ze daadwerkelijk overgaan tot actie.  Stuur jij ze naar Zoover, Tripadvisor of Google?
  • Gratis Zoover visitekaartjes
    Wist je dat je op Zoover kosteloos visitekaartjes kunt bestellen? Bij vertrek overhandig je je gast zo’n kaartje met daarop de boodschap dat je het op prijs zou stellen om zijn/haar ervaring terug te lezen. Kleine moeite, toch?!
  • Review software
    Wist je dat er software bestaat waarmee je via een tablet reviews kunt genereren? Gewoon op locatie! Zorg dat deze tablet standaard bij de receptie aanwezig is, zodat je iedere gast proactief kunt benaderen. Met een paar clicks is het geregeld! Uiteraard zijn dit wel betaalde diensten, maar ze leveren ook veel op in een korte tijd. Benieuwd naar deze software? Je leest er hier alles over!

Tot slot
Houd bij het verzamelen van reviews in je achterhoofd, dat niet iedereen een review wil schrijven. Wees daarom nooit te opdringerig, want dit kan als heel vervelend ervaren worden. Wees eerlijk tegen je gasten en vertel ze gewoon dat ze je enorm zouden kunnen helpen, omdat het jou als ondernemer helpt om meer bezoekers naar je accommodatie te krijgen en om eerlijke informatie met nieuwe gasten te delen. Je kunt mensen die een review zelfs belonen met een leuk presentje of een korting voor herhalingsbezoek. Zo lang het maar eerlijk en transparant blijft natuurlijk!