Het weer van de afgelopen weken doet anders vermoeden, maar het voorjaar komt er toch echt weer aan! Ben jij al klaar voor het voorjaar? Staat de nieuwe marketingstrategie al klaar of zet je voor het zoveelste jaar op rij weer in op dezelfde arrangementen…? Wij helpen je graag op weg met een aantal praktische tips!

  1. Zorg dat je website ‘voorjaars-proof’ is
    Laat de zomer maar komen! De winterse plaatjes kunnen de kast weer in en het is tijd om de zomerse afbeeldingen weer te laten shinen. Zo lift je mee op het voorjaarsgevoel, want dat is waar de meeste mensen al een tijdje naar uitkijken. En…vergeet ook de mobiele website niet: zeker in het voorjaar wil het nog wel eens gebeuren dat er in de tuin of op het terras georiënteerd wordt naar een vakantie. Een kans die je niet mag laten liggen!
  2. Zorg voor relevante arrangementen
    Klanten zijn altijd erg geïnteresseerd in arrangementen. Alleen ben je natuurlijk niet de enige aanbieder. Een standaard ‘voorjaar’ of ‘lente’ arrangement zal dus niet heel veel doen. Zorg er dus voor dat je opvalt! Wees creatief in het bedenken van een goed arrangement en zorg ervoor dat je uniek bent in wat je aanbiedt. Op deze manier val je meer op dan je concurrenten. Dat wordt scoren!
  3. Pas je campagnes op tijd aan
    Zodra je website en de bijbehorende content klaarstaan, is het zaak om online goed gevonden te kunnen worden. Dit vergroot de kans op het aantal directe boeken aanzienlijk. Er zijn een aantal goede manieren om deze vindbaarheid te vergroten: Google Ads, Facebook Ads, nieuwsbrieven. Maar vergeet ook de advertentiemogelijkheden van Instagram, Facebook en LinkedIn niet. Hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op.
  4. Zet in op bestaande/terugkerende gasten
    Leun niet direct achterover zodra een gast geboekt heeft. Er liggen namelijk nog veel kansen voor up- en cross-selling. Verras je gasten bijvoorbeeld door gebruik te maken van gepersonaliseerde e-mail, geo-targeting en social media. Door het contact met bestaande en potentiële gasten warm te houden, kun je ze bij elke stap in de ‘costumer journey’ helpen. Het inzetten op bestaande of terugkerende gasten is dus bijzonder effectief, mits je de juiste strategieën gebruikt. Wij adviseren je hier graag over!
  5. Emotie is leidend bij de klant
    Jouw gasten zijn over het algemeen sterk gebonden aan vaste vakantieperiodes. Maar verder is de uiteindelijke keuze voor een vakantie grotendeels gepasseerd op emotie. Zo kunnen reizigers door bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld onrustige situaties in het buitenland) uitwijken naar andere landen of kunnen zij ervoor kiezen om in Nederland te blijven. Het is dus erg zinvol om goed in te spelen op de actualiteit en de behoeften van de klant. Hoe? Dat is maatwerk en daar vertellen we je graag meer over.

Met deze tips ben jij helemaal klaar voor de lente en zomer. Heb jij er ook al zo’n zin in? Wij helpen je graag om handen en voeten te geven aan deze tips, want ook al klinken sommige zaken logisch: het blijft een specialisme om dit allemaal goed aan te pakken. En laten wij nou net de specialist op dit gebied zijn!